zondag 1 november 2009

Spinnen

Vroeger was ik heel erg bang voor spinnen, en hoewel ik er nog niet dól op ben, kan ik me er, sinds ik in een land woon waar kakkerlakken aan de orde van de dag zijn, toch iets minder druk om maken.

Ik zal altijd wel een mietje blijven als het gaat om "beestjes" in huis, vooral als je ze ineens opduiken op momenten of plaatsen waar je het écht niet verwacht (in bed, bijvoorbeeld), maar toen ik een paar weken geleden in herfstig Nederland was vond ik al die webben buiten voor het eerst in mijn leven écht fascinerend.

Heldhaftig kwam ik dus (toch wel een beetje angstvallig - want stel je voor dat "hij" er ineens uit springt) dichtbij om de wonderlijke creaties wat beter te kunnen bestuderen.


















Ik weet dat het merendeel van de mensen in Nederland het inmiddels alweer spuugzat is, maar ik vind het toch wel mooi, herfst.

2 opmerkingen:

koos zei

mooie fotoos van een leuke tijd. 1 van de spinnen zit nog steeds tevreden in zijn zo mooi gemaakte web, maar ik heb het idee dat hij of zij binnenkort komt inwonen , maar dan is hem of haar hetzelfde lot beschoren als de spin sebastiaan uit het gedicht van annie m.g., maar gelukkig hebben we de fotoos nog

Giodio zei

Wat betreft de herfst, ik vind het een mooi jaargetijde. Vooral de kleuren. Kan mij best wel voorstellen dat bijna altijd mooi en warm weer gaat vervelen. Ik heb meer moeite met een zomer die herfstig verloopt omdat ik een andere voorstelling ervan heb.