zondag 6 september 2009

Talent...?

Na mijn Stabiele Factor van gisteren, vandaag de beurt aan een andere factor: De X-factor.

Ik was al dol op Idols vanaf het eerste seizoen (Jim en Jamai :)), toen ik, volgens mij, nog in Nederland woonde, en dat is altijd zo gebleven. Toen ik in de UK woonde volgde ik Pop Idol en later ook de UK versie van The X-Factor. Het tweede seizoen van Idols in Nederland werd voor mij elke zaterdag trouw door Carolina opgenomen op video (!) en opgestuurd. Een heel gedoe, maar zó belangrijk was dat voor mij, in die tijd.

Tegenwoordig is het met de komst van sites als uitzending gemist en rtlgemist niet meer nodig om met videos in de weer te gaan, maar ik volg het nog steeds wanneer ik kan. Drie weken geleden is een nieuw seizoen X-Factor UK begonnen en ondanks dat de Engelse tv niet zo gul is met zijn uitzending gemist equivalent (alleen te bekijken vanuit de UK) is er dankzij de komst van andere moderne middelen altijd wel een manier om het te kunnen zien. Ik geniet met volle teugen. Dit soort programma's kan ik wel een hele dag kijken.

Voor mensen die bekend zijn met X-Factor, Simon Cowell heeft het concept van de audities dit jaar wat aangepast, zodat er nu (zoals, voor de kenners, bij Holland/Britain's got talent) een publiek bij de audities aanwezig is. Even wennen, maar nu ik net de derde aflevering heb gezien vind ik het toch wel leuk. Het publiek geeft het geheel een extra dimensie - ten goede of ten kwade.

Simon Cowell zelf begrijpt de invloed van het publiek ook nog niet helemaal, zoals bleek bij deze "geniale" auditie uit de show van gisteravond:

Het is een gave, I suppose. Een talent misschien zelfs - maar ik ben bang niet helemaal precies wat ze zoeken... Deze wel trouwens. Eén van mijn favorieten tot nu toe. Het belooft een interessant seizoen te worden! Can't wait!

1 opmerking:

Regina zei

Dat speelt hij toch hè, die gozer??? Zo ja, dan is hij best wel een beetje geniaal ;-)
O ja, leuk log heb je! =D