zondag 27 september 2009

't Is weer voorbij, die mooie zomer...

Dus.

Regen is in zuid Spanje een kostbaar goed. Als er in de winter geen regen valt, is er in de zomer geen water. Zo simpel is het. Het is al moeilijk genoeg zoals het is, zeker in plaatsen wat meer richting Malaga langs de Costa del Sol is het in de zomer echt behelpen, en worden er vaak rantsoen-maatregelen getroffen. De regen is dus ook echt nodig en dat begrijp ik echt goed.

Maar.

Waarom schijnt inmiddels traditie te zijn dat de eerste regen van het jaar zich aandient rond mijn verjaardag?! Gisteren begon het, voor het eerst dit seizoen, ongelooflijk te plenzen. Vorig jaar was het precies zo. Het jaar daarvoor was ik niet thuis, maar hadden wij onderweg naar Carmona en Sevilla ook wat buien, meen ik me te herinneren. In Sevilla zelf hadden we wel goed weer, maar hier toen ook niet, geloof ik. Het is alsof iemand de klok erop gelijk zet. Een cadeautje misschien, speciaal voor mij? Attent, dat wel. En nogmaals, ik zie de noodzaak... Maar kon dit nou écht niet een weekje wachten?


3 opmerkingen:

Regina zei

Vooral als die camera naar rechts gaat, ziet het er indrukwekkend uit. Echt veel regen, zeg! En wat een lawaai maakt dat op het filmpje.
Leuk dat ik jouw uitzicht ook weet. Volgende keer een keertje filmen bij een blauwe lucht. Leuk voor het contrast ;-)

MJ zei

Dat duurt wel even een paar maanden, maar zal ik wel doen tegen die tijd. Ja, niet zo'n mooi uitzicht maar ik doe het er mee ;) Als de camera naar rechts gaat, op het kruispunt daar, was het behoorlijk overstroomt. Ik moest er daarna oversteken en het was niet te doen zonder tot over mijn enkels in het water te staan. Het maakte ook echt zoveel herrie trouwens!

koos zei

lang zal ze regen in de gloria